چه کسی مسئول بی رونقی ترمینال نهاوند است؟

مجوز احداث ترمینالی جدید برای نهاوند

سال ۸۴ به دلیل فرسوده بودن فضای ترمینال مسافربری فجر، مجوز احداث ترمینالی جدید برای نهاوند

صادر شد و با ورود بخش خصوصی زمینی با مساحت ۳۴ هزار متر مربع در ورودی نهاوند از جاده آورزمان

خریداری شد تا مقدمات کار برای احداث ترمینال جدید فراهم شود.

بعد ازآن، ساخت این ترمینال ۱۰ سال طول کشید تا این‌که در بهمن ۹۳ طلسم ترمینال جدید شکسته شد

و با تجهیزاتی کامل و به روز با حضور استاندار و مسئولان شهرستان به بهره‌برداری رسید.

حالا ۵ سالی می‌شود که این ترمینال با ده میلیارد تومان هزینه بخش خصوصی به بهره‌برداری رسیده

اما هنوز به دلیل مشکلاتی که سد راه رونق گرفتن این ترمینال شده است مالکان و مدیریت این ترمینال

علی رغم خواسته قلبی‌شان، اما نتوانسته آن‌گونه که باید رضایت مردم را جلب کنند.

نداشتن نور کافی و خاموشی‌های ممتد ترمینال، نامرتب بودن نمازخانه، بی رونقی سالن انتظار ترمینال

و … مواردی است که بارها و بارها از طریق صفحه اینستاگرامی فردای نهاوند از طرف مردم مورد انتقاد قرار گرفته است.

این موارد را از اسماعیلی مدیریت ترمینال و قوامی به عنوان یکی از سرمایه‌گذاران ترمینال جویا می‌شویم.

سرمایه گذار: اشتباه کردم در نهاوند سرمایه‌گذاری کردم

قوامی سرمایه گذار ترمینال: به صراحت می‌گویم اشتباه کردیم در نهاوند ترمینال احداث کردیم

قوامی می‌گوید: همه تلاش‌مان را کردیم که نهاوند دارای یک ترمینال مجهز باشد چون ترمینال پیشانی

و نمود فرهنگ اجتماعی یک شهر است اما به صراحت می‌گویم اشتباه کردیم.

به ما می‌گویند برای رونق گرفتن ترمینال راهکار بدهید ما هم تقاضا کردیم شهرداری ۱۰۰ دستگاه تاکسی

با کرایه معقول ۱۰۰۰ تومان برای رفاه مسافران از چهار نقطه شهر به ترمینال قرار دهد تا مردم مجبور نباشند

برای ورود به ترمینال ۵ هزار تومان کرایه بدهند و در نهایت عطای ترمینال را به لقایش ببخشند اما  این

راهکارها اصلاً جدی گرفته نشد.
قوامی می‌گوید: مردم در خصوص کمبود روشنایی حق دارند، ترمینال سه برج نوری دارد که مشکلی

هم ندارند اما خب اگر قرار باشد سه برج نوری را برای ترمینالی روشن کنیم که ده مسافر دارد این همه

بدهی را چطور باید پرداخت کنیم؟ مجبوریم روشنایی را به حداقل برسانیم. بحث ما این است که کمیته

ترافیک چرا به مصوبات عمل نمی‌کند. آخرین شورای ترافیکی که ما حضور داشته‌ایم سال ۹۵ بوده است.

 

اسماعیلی مدیریت ترمینال هم می گوید:

۵ سال است که مسئولان ارشد شهرستان برای این مسأله امروز و فردا می‌کنند و هیچ اقدامی انجام نداده‌اند.

مردم حق دارند که از وضعیت ترمینال گله‌مند باشند اما مسئولان شهر اصلاً به این مسأله توجه نمی‌کنند

و ۵ سال است مردم مجبور به استفاده از ترمینالی هستند که هیچ استانداردی ندارد. از طرفی مسافر بران

شخصی مقابل ترمینال جدید برای خودشان ترمینالی احداث کرده‌اند! و هیچ مسئولی متأسفانه با این

مسأله برخورد نمی‌کند.

پیش از این هم اسماعیلی گفته بود که در سال ۹۳شهردار وقت (فرجی فر) آن زمان مصوب کرد

ترمینال فجر به علت فرسودگی، قابلیت استفاده به عنوان ترمینال را ندارد و باید از ترمینال جدید

استفاده شود، همان زمان هم ترمینال فجر پلمب شد.

حالا سؤال ما این است پس بعد از آن مصوبه، کدام اعمال سلیقه مانع اجرایی شدن این مصوبه

و باز شدن پلمب ترمینال فرسوده فجر شد؟

۳۰ فروردین ۹۶ هم فرماندار وقت (کریم حمیدوند) گفته بود: تنها ترمینال قانونی نهاوند همان ترمینال

جدید است، اما چرا این اولتیماتوم هم کارساز نشد؟

نکته جالب‌تر این‌که به نقل از نادر اسماعیلی مدیریت فعلی ترمینال جدید نهاوند “در برهه‌ای از زمان

علی‌رغم این‌که شهردار وقت نهاوند (یوسفیان)، درمصوبه‌ای اعلام کرده بود که ترمینال فجر فرسوده

است و باید تعطیل شود، دوسال قبل به مدت یکسال (مهرماه ۹۷) این ترمینال فرسوده به ناوگان

مینی بوس رانی و سواری‌ها اجاره داده می‌شود”.

مهرماه سال قبل این قرار داد یکساله به اتمام رسید و سؤال ما این است محلی که خود شهردار

وقت (یوسفیان) اعلام کرده برای ناوگان مینی بوس و سواری فرسوده است چطور مجدداً به همان ناوگان اجاره داده می‌شود ؟!

شهردار نهاوند: برای انتقال ترمینال به دادستان نامه داده‌ام

شهردار نهاوند که پیش از این، شهریور ۹۷ نیز در گفتگو با فردای نهاوند با تأیید این‌که ترمینال فجر

فرسوده است گفته بود برای بهسازی این ترمینال برنامه دارم حالا مؤکداً تأکید کرده برای انتقال

ترمینال به دادستان محترم نامه داده‌ام و از ساختمان ترمینال قدیمی در جهت جذب سرمایه گذار اقدام خواهم کرد.

نامه شهردار

نامه شهرداری مورخ 1/4/96 با موضوع تعیین تکلیف ترمینال فجر. در این نامه قید شده جابجایی مسافر در ترمینال قدیم به دلیل عدم وجود امکانات کافی و غیر استاندارد بودن موجب نارضایتی مسافران شده لذا حداکثر ظرف یک هفته ترمینال فجر باید تخلیه شود.

حسین‌پور می‌گوید: در این مدت پروژه‌های مهمی از جمله سد معبر و پیاده راه سازی قیصریه

را داشته‌ایم که در بحث ترمینال ورود جدی نشد اما رانندگان را مجاب خواهیم کرد و این مسأله را حل خواهیم کرد.

ما هم امیدواریم شهردار نهاوند در بحث ترمینال هم مانند سایر پروژه‌هایش ورود جدی داشته باشد و

ساماندهی ترمینال را مانند دیگر اقدامات سازنده‌ای که در نهاوند انجام داده به کارنامه کاری‌اش در نهاوند بیفزاید.

فردای نهاوند:

قصه ترمینال هم مانند بسیاری از مشکلات این شهر، کلاف سردرگمی است که گویا مسئولان

ارشد شهرستان  در پس بازی‌های سیاسی هنوز از پس حل آن بر نیامده‌اند و در شرایطی که

مسئولان مدام در تریبون‌های خبری می‌گویند: سرمایه‌گذار جذب کرده‌ایم اما  سرمایه‌گذاران ترمینال

به صراحت می‌گویند: اشتباه کردیم در نهاوند سرمایه‌گذاری کردیم و این یعنی این‌که برخی عقده‌های

سیاسی طی سال‌های اخیر باعث فراری دادن سرمایه گذاران شده و می شود.

به هر حال ترمینالی که برای احداث آن چیزی بین ۹ تا ۱۰میلیارد تومان هزینه شده است و امکانات

ضروری و به روز یک ترمینال را دارد در حال تعطیلی است و سرمایه‌گذارانش با صراحت می‌گویند:

اشتباه کرده‌‎ایم که در نهاوند سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.

آقایان مسئول! این جذب سرمایه‎گذاراست که بارها در تریبون‌های‌تان به آن تأکید کرده‌اید

یا فرای دادن سرمایه‌گذاران، که ما می‌گوییم و شما کتمان می‌کنید؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *